fredag 23 januari 2009

Glömt bloggen? nja...


Jag har inte glömt bort bloggen helt.... men inte heller ägnat den så mycket tankar... annat har upptagit min tid.




(hästbild lånad från nätet)

Jag har läst Emelie Cajsdotters böcker "Alla kungens hästar" och "Zander och tiden". De handlar om djurkommunikation, eller mest om att lära känna sig själv faktiskt. Djuren har en hel del att lära oss människor. Jag älskar de här böckerna, jag visste redan att man kan kommunicera med djuren men att de hade sådana tankar som presenteras i de här böckerna är fascinerande. Man kan tro vad man vill om kommunikationens existens eller icke men ideérna och tankarna som finns där säger så mycket om livet.





3 kommentarer:

Trollmor sa...

Har varit här inne hos dig och kikat mångfalt och blev nu så glad över ett inlägg :-)
Jag har också några böcker om djurkommunikation, men de har ett antal år på nacken. Blir nyfiken på dessa.
Ja, djuren har nog mycket att lära oss, bara vi vill ta emot det.
Önskar dig en mysig helg!
Många kramar Trollmor

Anonym sa...

Jag tror definitivt på att man kan tala med djur, för 150 år sen ansågs sånt normalt men med samhällets utv. så försvann såna tankar. Emelie var med på Go kväll igår!
Och Åsa...så kul med ett nytt inlägg - det var på tiden!

Anonym sa...

Hej du!

Dessa böcker måste jag läsa!

Ha de så gott!
Nu finns det syprojekt att beskåda på min blogg!

//Cissi