torsdag 31 juli 2008

Kolmården

Vi har tillbringat ett par dagar i Kolmårdens djurpark. Två soliga och varma dagar. Vi bodde på Vildmarkshotellet och det var skönt att ha så nära till parken. Det bästa av allt var delfinerna såklart! De går rakt in i hjärtat och jag satt med tårögda ögon under hela showen trots att det var "flashig" Markolio-show. Jag lovade mig själv att en dag ska jag också simma med delfiner, banne mig! Vilken glädje det vore...



Delfinerna var magiska...




Jag gillade "Bråddjupet" där sälarna fanns, nära Delfinariet, där kunde man se sälarna underifrån genom stora fönster.




Det låg högt och hade fin utsikt.



Även vårat hotellrum hade vacker utsikt och det var bland det bästa....


Jag älskar den här havskänslan...


Men ikväll blir det mera vatten då ska vi ut på pirattur!


1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt, jag gillar Kolmården! Och eftersom jag inte bor alltför långt bort var vi där mycket när jag var liten. Nu är det ett tag sen jag tjatade på maken!