onsdag 16 juli 2008

Parasollfot och Pepparkaksbro

Jag har fått hjälp av Snuttans Faster att gjuta denna parasollfot i betong. Jag tog det jag hade hemma att dekorera med men det visade sig att de rosa glashjärtana släpper sin rosa hinna och är genomskinliga... Det hade jag inte tänkt mig, men den fyller ju sin funktion ändå. Den är jättetung. Nu ska jag bara skaffa mig ett parasoll....



Jag glömde visa våran pepparkaksbro som finns på konsthallen denna vecka. Mor och jag gjorde "Monets trädgård", med blommor från trädgården på ett fat under bron. Bara för att illustrera att man kan göra så mycket kul med pepparkaksbak, även mitt i sommaren....




4 kommentarer:

Sussie sa...

Pepparkaksbro!! Galet skojigt och vilket arbete sen. Den är ju jättefin. Parasollfoten blev oxå jättefin, jag tycker det är så skoj med annorlunda saker. Ha en fin dag, kramar.

Anonym sa...

Ja här var det massor med inlägg som jag har missat ! Pyssliga du!
jättefin parasollfot!
Och fina bilder i från konsthallen!

Må gott i sommarkarlskoga!

//Cissi

Malin sa...

Vilken kreativitet som flödar hos dig och jag får lust att sätta full fart och göra saker.
Galet härligt med peppakasbro mitt i sommaren och dessutom ser det ut att vara en kul utsällning...
Gillar just att färgen "blev genomskinlig" på hjärtanen och en urläcker parasollfot du fått till

Kram från Malin

Trollmor sa...

Vad fint du har gjort!
Gillar din härliga pepparkaksbro.
Sen att det doftar nybakat av pepparkakor mitt i sommaren blir ju lite kul.
Ha det så gott!
Kramar från Pepparkaksvägen ;-)