fredag 25 juli 2008

Sommar, sol och båtar...

En riktig sommardag med bad och "båt-tittande".

Sjötorp, Vänern.


Tittar man lite närmre på den här sköna båten ser man en papegoja.


Fast ska mitt hjärta klappa lite extra då är det den här båten som gäller, Marianne som finns i Otterbäcken en bit bort från Sjötorp.

I min ungdom jobbade jag några sommrar på Storön och då åkte man med Marianne för att komma dit. Så det är väl den båten jag åkt mest med. Det är sällan jag är på sjön numera, fast om en vecka ska vi åka på en pirattur i Kristinehamns skärgård!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig liten åktur Ni har varit på! Åt ni glass?

Må gott i sommarvärmen!

//Cissi

yvonne sa...

Hej Vännen! Titta in på min blogg, du har fått nåt av mig, som jag inte vet om du blir så glad över......men vem skulle jag ge den till annat än till dig......???
Puss,
Yvonne

Millan sa...

Härliga sommarbilder!
En pirattur i Kristinehamns skärgård är aldrig fel. Den är verkligen jättefin. Hoppas ni får en bra dag då
Kram Millan

Kul att höra om halsbandet..

Anonym sa...

Så trevligt, jag har också åkt båt -men på sälsafari!

Anonym sa...

Bloggträffs info hos mig!

//Cissi