tisdag 26 augusti 2008

Skolstart och annat

(Rönnbär på tråd)
Nu har Snuttan börjat skolan. Mycket är nytt och annorlunda, inte bara för henne utan även för mig. Nya människor, nya lokaler och rutiner och andra tider.


Även ny skolväg, den gamla vägen med den vackra björkallén är nu utbytt till en lång seg uppförsbacke. Men skolbyggnaden är vacker och skolgården gränsar till skogen. Både bra och vackert. Självklart är ju innehållet i skolan viktigast men för mig är även en trivsam "väg" till och från viktig. Byggnaden också och naturen.


Måste jag vistas på fula platser, tex industriområden eller fula hyreshuskvarter och så blir jag helt dränerad på kraft och energi. Likaså som en vacker och trevlig "väg" får mig att fylla på med energi. Hur platser känns och ser ut har stor betydelse, iallafall för mig.



Skogen är ju alltid en vacker plats där energin fylls på. Här har vi hittat lite taggsvamp.



Kantareller är vackert. Och gott.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket äventyr med skolstart! Hoppas hon trivs, och att du trivs!
Vilket fint konstverk från naturen, är det du som gjort det? Blir sugen på lite pyssel...

Sussie sa...

Underbara bilder från din skogspromenad, sol och vatten är alltid fint, så är det :) Så spännande för lilltjejen att börja skolan, massor med nytt :) Visst är det som du säger att man blir dränerad på energi på fula ställen. Vackert, natur, lugn och energiplatser ska det vara. Ha en fin dag både du och skoltjejen, kramar.

Kattfot sa...

Smörstekta kantareller... muumma! Vilken färggrann och fin rönnbergskrans. Hoppas det går bra med skolstart och allt :)

Trollmor sa...

Kära Åsa, varmt tack för dina fina ord hos mig! Jag blev så glad ska du veta, och rörd!
Håller med dig om en plats energi, skogen är ju en given favorit :-)
Hoppas att Snuttan trivs i skolan och att ni kommer väl tillrätta båda två.
Önskar en skön kväll!
Många kramar från Trollmor

Sussie sa...

Hej vännen, hoppas att allt är finfint med dig. Du har en sak att hämta hos mig, kramar.

Anonym sa...

Hallå där!
Utmaning att hämta inne hos mig!

//Cissi