lördag 6 september 2008

Utmaning & ägg




Det har inte bara varit uppförsbacke till skolan utan lite i allmänhet också med förkylningar och sånt...


Men imorse blev jag glad när jag såg ett brunt ägg i kartongen... brukar ju bara vara vita i de askarna annars, men nu ett härligt brunt ägg!! Jag älskar när jag får en blandning av nyanser på ägg från en "riktig hemma-hönsgård" men i vanliga fall duger eko-äggen från affären. Men idag kändes det som "plötsligt händer det" - ja, att ett litet ägg kan ge sådan glädje....



(Kan tillägga att en av mina drömmar är att ha egna höns...)




Jag har fått en utmaning av Cissi-Allt mellan himmel och jord, Här kommer den:

Regler



1.Svara på alla frågor.



2. Välj ut 4 st att utmana och be dem läsa din blogg.



3. Låt personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna.



Här kommer frågorna:

1. Vilken mat äter du gärna och ofta?


Idag Quinoa, lax, avocado och hemmagjord rabarber-chutney, det är gott, men ofta blir det väl quorn-färs och pasta. (gäller det snabbmat så är falafel mitt val)



2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till?


Är sällan på kalas, gillar det inte, men om jag hjälper till beror nog helt på, jag blir lätt illa-till-mods på sådana tillställningar...



3. Var sitter du helst när du bloggar?


Framför datorn som står mittemot toalett-dörren, mellan hallen och Snuttans rum. Om ni förstår hur det hänger ihop?...

4. Köper du ofta Trisslott?

Nja, jag brukar få av min far ibland, själv köper jag en tia-lott då och då.

5. Vilken stad eller land är ditt bästa semesterminne?


Jerusalem, Israel, en helig gryta kan man säga. Där puttrar allt möjligt, gamla orienten mixas med det moderna livet och människor från världens alla hörn med olika religioner.


Fast även Kolmården i somras var en höjdare.


6. Vilken Tv-kanal tittar du helst på?


Jag har bara tre kanaler, och ingen av dem fungerar just nu.... vet inte vad det är för fel. Men jag tittar inte så mycket på tv, mest fyran då tror jag. Där är ju Ernst...


Vem ska ta över utmaningen? Den som vill!!


Min middag.

Jerusalem-bilder från nätet.


3 kommentarer:

Trollmor sa...

Alltid trevligt när något lite äggstra kan förgylla tillvaron! :-)
Övre Jerusalembilden ser riktigt sagolik ut, och sagor blir vi väl aldrig för gamla för.
Roligt att du också stiftat bekantskap med Mister Räf.
Hoppas att det är bättre nu med baskelusker & sånt.
Önskar en mysig lördagsafton!
Stor kram

Anonym sa...

Jag blir också glad av bruna ägg! Brukar faktiskt kika i kartongen i butiken ibland :)
Så mumsig din mat ser ut! Hoppas baskeluskerna hoppar sin väg!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.