tisdag 30 september 2008

Bilder från min trädgård idag

Hallon! Jippie jag har hallon! Grävde upp ett par hallonskott från tomten vid Loviselund som ändå skulle jämnas med marken för det nya byggets skull. Så jag räddade (inte stal) ett par små plantor. En av dem har överlevt sommaren hos mig och nu fick jag en liten skörd, det kanske är en sen sort? Jag ska sätta upp ett litet staket runt den så inte vaktmästaren klipper ner den av misstag som hände med den andra.

Gurkört.


Flerårig luktärt.

Sommardahlia.

Blåsalvia.

2 kommentarer:

Millan sa...

Vilka härliga hallon!
Tur du räddade den plantan och att den tog sej så bra hos dej.

Vill passa på att säga att du gör sååå fina mössor!
Verkligen supersnygga!

Ha en bra kväll
Ta väl hand om dej
Kram Millan♥

Anonym sa...

Så gott med hallon så här sent! Och vilka härliga blommor du har, på min balkong finns nu bara en balja med lavendel kvar. Pelargonen fick flytta in i köket och myser i värmen :-)