onsdag 5 november 2008

God mat, soldis och dagens goda gärning

Idag har vi ätit god mat på stadsträdgården i Örebro. Kikärtsbiffar med citronris och jordnötssås + diverse goda sallader och röror. Som avslutades med ett gott yogi-te (mitt favorit-te) och skorpa. Lyxigt!

Inte den bästa bilden av ett sådant trevligt ställe, det är mysigt att sitta och äta i ett stort växthus. Där skulle jag vilja äta julbord!


Solen sken bakom diset och jag knäppte ett par bilder genom bilfönstret.




Dagens goda gärning då... jo, jag har tröttnat på allt krossat glas som ligger på våran promenadslinga genom centrum så Snuttan och jag plockade upp det vi kunde. Vi blev uttittade, men det känns skönt att få bort det mesta av glasbitarna som legat på och intill kyrkomuren där Snuttan (och andra barn och hundar) gärna går. Ett snölager och så ser man dem ju inte, jag tycker det är lite läskigt med vassa skärvor.



2 kommentarer:

Trollmor sa...

Oj, så gott det ser ut! Det riktigt vattnas i munnen :-)
Ni är för rara du och Snuttan, tänk om fler kunde vara som ni.
Vilket härligt dis. Här var det en magisk morgon med solglitter i både droppar och väv i skogen.
Jag blev lycklig i magen.
Skickar lite av den goda känslan till er båda, kram!

Anonym sa...

Mumsigt! Jag har också plockat glas med min brorsdotter en gång, det kändes bra! Ha en fin helg!