söndag 30 november 2008

Pepparkakshuset

Jag satte in 3 st batterivärmeljus i huset och fick släcka i köket för att det skulle synas att det lös därinne. Snuttan blev lite rädd för helt plötsligt hade hennes fina pepparkakshus förvandlats till spökhus! Buuuhh....

Så det tog vi bort och tände i taket igen, får skaffa mig en ljusslinga istället och lägga in.


Tomtenissa i dörröppningen.


Alla tomtar och allt som går att klämma dit ska dit. Gullungen gillar verkligen att pyssla och smycka det hela, hon nynnar och småsjunger fast hon hatar sång...

Hon älskar djur fast inte grisar... (konstigt tycker jag för grisar är ju härliga) men denna får vara med och så lade hon till att vi får väl hoppas att han inte blir julskinka...



Kameler älskar jag.... det är något visst med dem. De väcker alltid ömma känslor och glädje inom mig...
Denna ljuvliga kamelform fick jag igår, Tack Yvonne! Det var en rolig present!!


1 kommentar:

Millan sa...

Men gud sååå fint hus ni gjort!
Ett riktigt härligt hus i härliga färger.
Ska försöka ge mej på ett hus nästa söndag. *fniss*

Kamelformen va oxå jättehärlig. Vet du vart den är köpt?
Skulle ju vara kul med nåt annat än gubbar,gummor o stjärnor

Ha det gott!
Kram Millan